IT-palvelut
Tuotamme asiakkaillemme IT-palveluiden kokonaisuuden ja huolehdimme siitä, että palvelut toimivat saumattomasti yhteen. Palveluidemme perustana on laadukas verkko- ja konesali-infra. Tuotamme käyttäjille monipuoliset viestintä- ja tukipalvelut sekä tuemme virtuaalisia ja paikallisia työasemaympäristöjä. Olemme teknologian kehityksessä vahvasti mukana, joka takaa asiakkaillemme nykyaikaiset, ydintoimintoja tukevat IT-palvelut. Palveluihimme kuuluvat myös lisenssi- ja laitesopimusten kilpailutus ja hallinnointi.
35 000
IT-käyttäjää asiakkuuksissa
+800
Järjestelmää ylläpidossa
10 000
Palvelupyyntöä keskimäärin kk:ssa
Laitteiden ja lisenssien hankintapalvelut
Kilpailutamme, hallinnoimme ja välitämme asiakkaillemme laitteita sekä lisenssejä.
Palveluhallinta ja palvelupiste
Kaikki toimittamamme palvelut kuuluvat palvelunhallinnan piiriin ja palveluiden hallinnassa noudatetaan yhdenmukaisia periaatteita läpi palveluiden. Palvelunhallinta sisältää muun muassa seuraavat komponentit: palvelupiste, palvelupyyntöjen hallinta, tapahtumanhallinta, ongelmanhallinta, muutoshallinta, resurssien hallinta sekä raportointi.
Palvelupiste ottaa keskitetysti vastaan asiakkaiden häiriöilmoitukset laitteisiin ja sovelluksiin liittyen, neuvoo asiakasta ja ratkaisee häiriötilanteita sekä suorittaa muun muassa ohjelmistoasennuksia etäyhteyden avulla.
Tietoliikennepalvelut
Ylläpidämme ja valvomme maakunnallisia tietoliikenneverkkoja, verkon aktiivilaitteita, kapasiteettia sekä turvallisuutta. Tuotamme yhteydet sekä pääsyt asiakkaan tarvitsemille päätelaitteille ja järjestelmille. Tietoliikennepalvelumme sisältää palomuurilla suojatun Internet-yhteyden. Palveluumme kuuluvat myös infrapalvelut, kuten nimipalvelu (DNS), välityspalvelin Internetiin (proxy) sekä IP- osoitteiden jako (DHCP). Verkon valvonta ja aktiivilaitteiden ylläpito on keskeinen osa palveluamme. Asiakas voi myös valita tarvitsemiaan lisäpalveluita, kuten paikallisten ja virtuaalisten verkkojen suunnittelua ja toteutuksia, langattomien verkkojen ylläpidon, VPN-tunnelit ja ylläpitoyhteydet ohjelmistotoimittajille.
Konesalit ja palvelinten ylläpitopalvelut
Kahdennetut konesalimme perustuvat moderniin teknologiaan, jatkuvaan kehittämiseen ja uudistamiseen sekä korkeaan palvelinten virtualisointiasteeseen. Nämä takaavat turvalliset ja toimintavarmat palvelut eri kriittisyystasoja vaativille järjestelmille. Konesalipalvelumme sisältää sovelluksen edellyttämän järjestelmäalustan ja lisenssit, tietoliikenteen sekä ympäristön ylläpitoon liittyvät peruspalvelut kuten valvonnan, varmistukset ja muun ennakoivan ylläpidon.
Työasema- ja laitepalvelut
Hallinnoimme asiakkaiden työasemaympäristöjä ja niissä käytettäviä sovelluksia, erilaisia päätelaitteita, niiden elinkaarta sekä annamme tukea ongelmatilanteissa lähi- ja etätukea hyödyntäen. Palveluumme kuuluvat erilaisten kiinteiden ja kannettavien työasemien lisäksi myös virtuaaliset työasemat. Tuotamme palveluita myös muun muassa kouluympäristöihin.
Käyttövaltuuksien hallinta
Hallinnoimme ja tehostamme profiilikohtaisesti paketoimalla asiakasorganisaation käyttöoikeuksien haku‑, hyväksyntä‑, seuranta- sekä poistoprosesseja. Palveluumme sisältyy asiakasorganisaation kanssa määriteltyjen käyttäjätunnusten ja ‑oikeuksien hallinta, joka kattaa koko elinkaaren hakuprosessista poistoon.
Viestintäpalvelut
Toimitamme ja ylläpidämme erilaisia viestintäsovelluksia asiakasorganisaation sisäiseen ja ulkoiseen käyttöön. Toimitamme sähköpostit, pikaviestinnän, kalenterit sekä erilaiset yhteistyöalustat Microsoftin ohjelmistoilla niin omasta konesalista kuin O365-pilvipalveluina. Viestintäpalvelut sisältävät eritasoisia lisäoptioita, jotka ovat valittavissa asiakastarpeen mukaan.