Etsimme keväällä uutta asiakkuus- ja viestintäjohtajaa, joka liittyisi keskeiseksi tiimipelaajaksi Meitan porukkaan. Rekrytointi tuotti toivottua tulosta, sillä saimme napattua uudeksi meitalaiseksi ja asiakkuus- ja viestintäjohtajan pallille Antti Heinosen. Aiempaa työuraa juristiksi kouluttautuneella Antilla on muun muassa vähittäiskaupan alalta, jonka parissa hän työskenteli yhteensä 12 vuotta ensin lakimiehenä ja viimeisen kahdeksan vuoden ajan asiakkuuksien ja viestinnän kehittämisen parissa. Näistä työvuosista riittää ammennettavaa uuteen rooliin Meitan asiakkuus- ja viestintäjohtajana.
Antti on ollut ilonamme nyt elokuun alusta lähtien. Haastattelimme asiakkuusjohtajamme tuntemuksia: miltä meno meitalaisena on tuntunut ja millä mielin mies suuntaa kohti syksyä?
Miten ensimmäiset viikot meitalaisena ovat sujuneet?
Kolme ensimmäistä viikkoa ovat menneet hurjaa vauhtia. Pää on pyörällä, mutta hyvällä tavalla! Vaikka minulla on paljon kokemusta asiakkuuksien kehittämisestä ja hallinnon parista, ovat Meitan toimiala ja toimintaympäristö minulle uusia. Toimialallamme tapahtuu tällä hetkellä paljon muutoksia: etenkin sote-uudistus vaikuttaa meihin voimakkaasti, ja muitakin isoja hankkeita on jatkuvasti meneillään. Ja Meitahan on iso talo, joten uusia työkavereitakin on kerralla tullut lukuisia. Edessä on paljon uuden opettelemista! Fiilis on kuin olisin hypännyt kovaa vauhtia liikkuvaan junaan: vielä haen vähän tasapainoa, mutta kyydissä ollaan – ja pysytään.
Minkälaisia asioita olet tähän mennessä ehtinyt tehdä?
Tutustuminen taloon, toimialaan ja toimintatapoihin on tietysti vienyt leijonanosan ajastani. Omaan vastuualueeseen ja tiimiin tutustuminen on hyvässä vauhdissa. Muitakin kollegoja olen toki tavannut, ja videon välityksellä olen esittäytynyt niin meitalaisille kuin asiakkaillekin. Erilaiset palaverit ovat tulleet tutuiksi, ja olen päässyt myös mukavasti johtoryhmätyöskentelyyn ja kehitystyöhön kiinni.
Jos jotakin olen tehnyt, niin sivukaupalla muistiinpanoja ja havaintoja! Organisaation ulkopuolelta tuleva näkee asiat aivan uudessa valossa. Minulla on vielä sopivalla tavalla “ulkopuolisen” näkökulma, jotta osaan kysyä erilaisia kysymyksiä: miksi jokin asia tehdään juuri tällä tavalla tai voisiko sen tehdä jollakin toisella tavalla? Mielestäni tällaiset tilaisuudet ovat ainutlaatuisia ja nopeasti ohi meneviä mahdollisuuksia organisaation kehittämisen kannalta.
Mitä on työpöydälläsi tulevina viikkoina tai ylipäätään koko loppuvuotena?
Kalenterini täyttyy kiitettävää vauhtia, joten ainakin kiirettä on positiivisessa mielessä näköpiirissä lähiviikoiksi. Minulla on paljon sovittuja tapaamisia ja keskusteluja niin työkavereiden kuin asiakkaidenkin kanssa. Isossa kuvassa tarkoitukseni on saada tänä vuonna hyvään vauhtiin asiakaskokemuksen ja viestinnän kehitystyö. Haluan päästä nopeasti kehittämään päivittäistä toimintaa samalla, kun suunnittelemme tulevaa.
Millaisena näet Meitan asiakaspalvelun roolin asiakkaiden arjessa?
Tähän on helppo vastata: asiakaspalvelullamme on äärimmäisen tärkeä rooli asiakkaan arjen helpottamisessa. On tärkeää, että meillä on toimiva asiakaspalvelu, jonka tavoittaa nopeasti ja yksinkertaisesti ja joka ottaa asiakkaan huolet saman tien kantaakseen. Olemmehan mottommekin mukaan “työpäiväsi taustavoima”. Asiakkaille pitää näkyä se, että hoidamme asiat aina sovitusti ja ripeästi: Meitan asiantuntijat haluavat olla asiakkaidemme luottamuksen arvoisia.
Mikä on parasta Meitassa tai meitalaisena?
Tunne siitä, että on hyvä tekemisen meininki. Meillä on tosi osaava ja ammattitaitoinen porukka, ja olen ilahtunut siitä, kuinka hyvällä asenteella yhdessä tehdään töitä! Maailma ei ole valmis, mutta Meita on valmis vastaamaan haasteeseen ja kehittämään asioita yhdessä asiakkaan kanssa. Ylipäätään se, että Meitassa uskotaan että pystytään yhdessä muuttamaan ja parantamaan asioita. Se on hienoa.
Minkälaisia terveisiä haluaisit lähettää kollegoille ja asiakkaille näin alkusyksystä?
Haluaisin lähettää sellaisia terveisiä, että toivon kovasti, että pian jo tavattaisiin ja työskenneltäisiin yhdessä myös kasvotusten. Uskon siihen, että hyvällä yhteistyöasenteella, toisiamme kuunnellen ja auttaen, pystymme tällä porukalla melkeinpä mihin tahansa! Korona rasittaa meitä vielä vähän, mutta toivottavasti tilanne normalisoituu pian ja pääsemme jatkossa samojen pöytien ääreen viemään meidän ja asiakkaiden yhteisiä tavoitteita eteenpäin. Tsemppiä kaikille syksyyn!
Antti Heinonen
Asiakkuus- ja viestintäjohtaja [email protected]
[email protected]
p. 013 339 0400
Antti Heinonen aloitti Meitan uutena asiakkuus- ja viestintäjohtajana 2.8.2021. Antin arvot menevät hyvin yksiin meitalaisten kanssa: hän arvostaa rentoa, avointa ja aktiivista yhdessä tekemisen ilmapiiriä. Lappeenrannassa asuvan, 37-vuotiaan Antin perheeseen kuuluu vaimo, kolme alakouluikäistä lasta sekä kaksi kissaa ja kani. Perhe ja harrastukset pitävät huolen siitä, että Antilta ei puutu puuhaa vapaa-ajallakaan.